Activiteiten » Concertreizen

Koorreis Praise Him - 2-daagse touringcarreis naar Gent en Ieper 17 en 18 april 2015

Van vrijdag 17 tot en met zaterdag 18 april 2015 maakte het koor Praise Him een prachtige 2-daagse koor- en concertreis naar de cultuursteden Gent en Ieper. Op deze reis werden in Ieper een inloopconcert gegeven in de majestueuze St. Maartenskathedraal en een bijdrage verleend aan de Last Post bij de Menenpoort.

Vrijdag 17 april 2015 – IEPER – St. MAARTENSKATHEDRAAL
Vroeg in de morgen kwamen we bijeen in de Andreaskerk in Dordrecht. Vanaf hier vertrokken de touringcars naar onze zuiderburen. Bij Van der Valk in Nazareth werd een koffiestop gemaakt. Een kop koffie met een heerlijk stuk appeltaart. We vervolgden onze reis naar Ieper. We reden een mooie en indrukwekkende route door het gebied waar er tijdens de 1e wereldoorlog is gevochten op weg naar Ieper. De stad Ieper lag in een saillang in de Duitse linie waardoor het gedurende de oorlogsjaren van 3 kanten werd belegerd door de Duitsers. In de periode 1914-1918 werden hier 4 slagen gevoerd. De vele graven die langs deze route zijn gelegen, getuigen van de strijd die hier werd gestreden. Eén van de vele Britse oorlogsbegraafplaatsen hebben we bezocht. 's Middags lieten we ons door gidsen daar meer vertellen over de stad. We maakten een wandeling langs de belangrijkste bezienswaardigheden waaronder de Menenpoort, waar de namen van de slachtoffers staan gegraveerd in de stadsmuren en de stadspoort. Iedere avond wordt hier nog de ‘Last Post’ geblazen. Na de rondleiding begaven we ons naar de St. Maartenskathedraal waar we een inloopconcert gaven. Na het diner gingen we weer naar de Menenpoort om de ceremonie mee te maken van de Last Post. Na het blazen van de Last Post en een minuut stilte, zongen we de liederen 'Blijf bij mij Heer' en 'Heer, wees mijn Gids'. Tijdens het zingen werden er diverse kransen gelegen. Heel indrukwekkend. Vervolgens stapten we in de bus en reden we naar Kortrijk waar ons hotel voor die nacht was.

Zaterdag 18 april 2015 – Gent – avondconcert Kapelle
Na het ontbijt verlieten we Kortrijk op weg naar Gent. Ook daar maakten we een stadswandeling onder leiding van een gids. In de loop van de middag reden we naar Nederland. In samenwerking met Woord & Daad vond er ’s avonds een concert plaats in Kapelle-Biezelinge waaraan wij onze medewerking verleenden.

Het was een intensieve, maar mooie reis, waar we op verschillende momenten het evangelie zingend ten gehore mochten brengen.

Foto's Last post

Officiële foto's van de Last Post vindt u op hun website. Om die te zien moet u op de volgende link klikken: Last Post

'PRAISE HIM' zingt bij de Last Post te Ieper op 17 april 2015

Nu te verkrijgen:
Onze nieuwste CD

"TIENDUIZEND REDENEN TOT DANKBAARHEID"
'Praise Him'

Bestel

Nu te verkrijgen:
Onze nieuwste CD

"TIENDUIZEND REDENEN TOT DANKBAARHEID"
'Praise Him'
o.l.v.
Jan Quintus Zwart

opgenomen in de

Grote Kerk
te Dordrecht
prijs: € 14,95
Bestel

Eerstvolgende concert: 24 augustus Dordrecht Andreaskerk, J. van Heemskerckstraat 19